Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Isnin, 15 Mei 2017

Perjalanan Artistry Mekla

Assalamualaikum,

Sabtu yang lepas, aku pergi kelas penjagaan kulit di Amway Petaling Jaya. Sebenarnya lebih kepada untuk belajar buat facial di rumah. Maklumlah surirumah macam aku ni, perlukan sesuatu pekerjaan yang tidak ada ikatan masa untuk menjana pendapatan sendiri. Kan ramai yang sekarang ni buat facial bergerak, buat kat rumah je senang. Kosnya lebih murah dan sudah tentulah masa pun boleh pelanggan tentukan sendiri.

Sebenarnya aku ni baru lagi dalam Amway, nak jual produk pun banyak lagi kena tuntut ilmu dari yang pakar. Selepas menjadi ahli Amway pada tahun 2014, perkara pertama yang aku buat adalah menukar produk dari jenama X kepada jenama hak Amway jual. Kalau produk penjagaan muka ni aku tukar kepada Artistry. Orang kata produk mereka mahal, tapi bagi aku mahal kalau berkualiti tak salah. Tapi sebenarnya takdelah mahal mana sebab produk Artistry ni tahan lama. Macam aku ni yang selalu hangat-hangat tahi ayam dalam menggunanya, adalah bertahan hingga setahun juga.

Tapi kalau nak cantik kenalah rajin pakai ye dak? Produk Artistry ni memang takde jual kat pasaraya ke pasar malam ke, semuanya kena beli melalui pengedar Amway, haaa nak beli boleh Whats App aku di 012-970 6828. Insya Allah aku akan bagi peneraangan yang mudah dan jelas. Eh terpanjang pula membebelnya, ingat nak cerita tentang pengalaman menggunakan Artistry.


Oklah, jadinya pagi Sabtu tu awal-awal pagi lagi dah terpacak di Petaling Jaya meninggalkan anak-anak di dalam jagaan en suami. Masa tu sedih juga sebab pergi seorang diri kan, rasa macam "Alahai, best je kalau duduk rumah tidur ni" tapi bila memikirkan akan ilmu yang Mekla mahu cedok dari yang pakar, gagahkan juga melangkah. Bukan senang untuk melawan perasaan malas tu tapi bila fikirkan anak-anak, kuatkan semangat. Apa yang Mekla buat sekarang insya Allah demi mereka juga. Doakan ya moga Mekla terus bersemangat. Tahun depan nak pergi Hokkaido bawa anak-anak. Eh!

Ok sambung lagi. Mekla awal-awal kenal Artistry masa pergi kelas make up di Kota Kemuning. Boleh baca entri ni : Seronok Belajar Make Up Bersama Yang Pakar dan entri ini : Bestnya Balik Kampung. Masa tu tak pakai lagi tapi lepas pergi kelas beli sikit-sikitlah memandangkan kalau nak beli sedebab tu telan air liur juga. Bukan apa, Mekla ni surirumah, kalau nak beli pun ambil dari duit gaji hak Amway bagi pada setiap pertengahan bulan.


Gambar ni masa awal-awal pergi kelas. Masya Allah, debabnya aku masa ni :P Waktu ni muka pun tak jaga sangat. Tak ingat dah pakai jenama apa untuk cuci muka, rasanya hak beli di Watsons kot, jenama dari Korea ke apa, sekali pakai pedih-pedih muka, terus berhenti pakai.

Permulaan aku pakai Hydra V sebab nak rawat kulit muka, bagi seimbang dulu kandungan air dan minyak kat muka ni. Lepas tu perlahan-lahan beli set Youth Xtend sebab nak bagi awet muda. HAHAHA

Setahun lepas tu aku pergi lagi kelas make up di Petaling Jaya bersama biras dan kawan blogger yang juga downline aku. Waktu ni muka boleh tahan kembang sebab masa ni mengandungkan Arman. Sifat nak jaga muka tu malas yang amat. Mereputlah kau bila tengok muka kusam. Tapi lepas bersalinkan Arman, atas semangat nak cantik untuk diri sendiri dan suami, aku gagahkan juga buat rutin cuci muka pakai skrub pakai toner dan pelembab. Kalau nak pakai semua produk masih belum berkemampuan lagi. Takpe, kita kumpul beli sket-sket naaaa


Kulit muka aku memang takde masalah sangat cuma kusam jelah. Sekarang ni selalu keluar rumah ambil anak-anak di sekolah, jadi memang muka sangat terdedah dengan cahaya matahari. Lepas tu kalau stress sket mesti muka keluar gatal-gatal. Ini kes kulit kering lah. Jadinya tahun ini aku rasa gatal nak tukar kepada set Ideal Radiance pula. Baru beberapa hari aku pakai set Ideal Radiance yang penuh. Bermula dari pencuci muka, toner, serum, spot esen dan pelembab. Bestnya bila dapat beli satu set lengkap hanya pada harga RM29 sahaja (nanti kalau sesiapa berminat boleh Whats App aku di 012-970 6828) nanti aku bagitahu bagaimana caranya.


Tahun 2017 kali ini ke kelas facial & spa. Best kelas ni sebab ada belajar buat urutan facial dan muka. Aduh, banyak lagi produk Artistry yang best-best yang aku kena beli. Takpe kita kumpul pelan-pelan, kena gigih jual produklah nanti ;)

Uols ada nampak perubahan tak pada kulit muka Mekla? Kalau aku sendiri, mestilah rasa ada. Kulit lebih lembap dan sihat berbanding dulu, tapi ada masa kalau terlupa pakai dan tak jaga, memang akan terasa kering sket.

Terus terang aku jenis tak reti make up. Kalau setakat yang asas tu bolehlah, pakai bedak pakai blusher dan lipstik (oghe Klate panggil lecu) he he he Macam nak keluar pergi kenduri ke apa, rasa segan pula nak make up lebih-lebih.


Ini muka make up nipis.

Gambar bawah pula lepas kelas facial haritu diberikan pula peluang belajar make up, merasalah pakai foundation bagai. Kalau peserta lain siap buat make up kat mata tapi Mekla malas, acah-acah buat sendiri aje. HAHA Memang tak nampak sangatlah tang mata tu


Yang pasti lepas kelas terus pergi shopping bedak sebab bedak lama sudah habis. HA HA HA Aku bab make up takde lah beria sangat cuma bab penjagaan muka ni aku fikir kena pentingkan juga. Bukan nak cantik depan suami aje tapi untuk diri sendiri. Apabila kita tak bekerja ni, pandangan orang terhadap kita pun lain (biasanya dipandang sebelah mata, aku pernah kena masa pergi kenduri kahwin, adalah mak pengantin ni salam aku dan tanya aku kerja apa, lepas aku cakap tak bekerja, dia terus pandangkan muka ke arah lain) Ya Allah, waktu tu memang terasa sangat, mungkin makcik tu tak berniat tapi iyalah kita ni manusia, ada hati dan perasaan juga. Jadinya lepas itu aku tanam niat dalam hati nak cantik untuk keyakinan diri sendiri juga. HAHA

Lagi satu en suami pun ada tegur haritu kulit muka aku kusam, jadinya terus rasa sentap sampai dalam hati. Tegurannya penuh kasih sayang bukan nak buat kita "down" tapi nak bagi kita tahu hakikat sebenar rupa paras kita, jadi jangan main-main dengan teguran suami. HAHA



Ok, nak raya ni aku tahu semua orang nak cantik kan? Kalau mahu cuba set Ideal Radiance hak travel kit boleh Whats App aku di 012-970 6828 ya.

OK nanti sambung lagi. Bye!

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^